2013. október 24., csütörtök

Dzsungeltúra visszaút

Október 24-én felkerekedtünk és ismét a dzsungelen keresztül megindultunk hegynek lefele. Tik fák, bambuszok, pomelo fák között csetlettünk-botlottunk, mert a talaj nedves volt és ezért sok helyen csúszós. A víz nagyon gyorsan fogyott, de szerencsére több helyen voltak dzsungeltúra szállások, ahol feltölthettük tartalékaink.

Lejtmenet az őserdőben
Szikla és gyökér ugrás
Egyik fő látványosságunk egy csodálatos vízesés volt, amit kb. egy óra alatt értünk el. Itt többen megfürödtünk, ami segített lehűlni egy kicsit a trópusi hőségben.

Hurrá, lehűltünk!
Túrázás a zöldben
Zsuzsi a kalandor
Túránk egy falucskában ért véget, ahol a helyi kedvenccel, phad thai-val, vendégeltenk meg bennünket ebédre. Ez a kaja legalább annyira thai nemzeti eledel, mint az olaszoknak a spagetti.

Következő programunk egy néhány kilóméteres vadvízi evezés volt, amire minden utastársunk benevezett, kivéve egy huszonéves lányt, aki nem tud úszni. Így megvolt az önkéntes csomag csőszünk, aki hátizsákjainkra vigyázott amíg mi lecsorogtunk a hegyi folyócskán.

Hullámok lovagjai
Bambusz tutajozás is része lett volna programunknak, de az erős áramlat miatt nem ajánlották helyi túravezetőink ezt a szórakozást. Helyette meglátogathattunk egy hegyi törzs falucskáját, ahol népviseletes nénikék és egy érdekes törzsi játékszerkezet várt ránk. A néniket köszöntöttük, mig a mini óriáskerékre emlékeztető szerkezetet azonnal mozgásba lenditettük.

Törzsi bizsus
Bételrágás reklámarc
Fehéremberek beinditani törzsi játékszerkezetet
Késő délután, mikor visszaértünk Chiang mai-ba, leadtuk szennyesünket a szálláshelyünk recepcióján, ahol kilónként egy dollárnak megfelelő bhat-ért (thai pénz neve) mosnak ránk. Nem vállaltuk, hogy kézzel mossuk ki ruháinkat, mert a dzsungel sara eléggé makacsnak és ragaszkodónak tűnt.

Este pedig meglátogattuk a helyi kultúrközpontot, ahol zenés táncos műsorral egybekötött svédasztalos vacsora várt ránk. Ez fakultatív program volt, ezért a csoportunknak csak fele jött el. Inkább azok akiket a vacsora bevonzott, mert az ázsiai fejadagok igencsak kicsik európai szemmel nézve. Sikerült is végre először jól laknunk, amióta itt vagyunk.