2013. október 29., kedd

Hanoi tornyai

Október 28-án este Hanoiba érkeztünk. Túravezetőnk már felkészített rá, hogy Hanoiban nagyon keskenyek az épületek, mivel a homlokzatuk szélessége után adóznak a helyiek. Ezért a város jellegzetes arculatú, tele keskeny, de magas épületekkel. A forgalom észbontó európai szemmel nézve. Biciklik, robogók, autók és járókelők hömpölyögnek az utcákon, de a villanyrendőröket kispórolták a kereszteződésekből. A közlekedés részvevői igaz, hogy vigyáznak egymásra, de az agresszívebb közlekedőknek elsőbbségük van és megfigyelhető a hierarchia érvényesülése, ahol a gyalogos, bicikli, motor, autó, busz adják a fokozatokat. Tehát egy gyalogost egy autós simán ledudál az útról.
Könnyű reggeli forgalom Hanoiban
Október 29-én megnéztük a Ho Shi Minh mauzóleumot, ahol a vietnámi hős életét bemutató kiállítás és bebalzsamozott teste osztják meg az óriási kriptára emlékeztető teret. Hősünk éppen nem volt ott, mert Moszkvába vitték újrabalzsamozásra.

Vietnámi hősünk emlékműve
Iskolások a mauzóleum előtt
Ho Shi Minh bácsi, aki akár a KFC reklámarca is lehetne
Ki tette a kesztyűt kötelezővé ebben a hőségben?
Megnéztük Vietnám legrégebbi egyetemét, amit az irodalom templomának is neveznek. Konfuciusz és tanítványainak is emléket emel az építmény, mert szobraik kiállító helye szentélyként van tisztelve, ahova a helyiek zarándokolnak. A templomot 1070-ben épitették és még a gyarmatositók is tiszteletben tartották.

Az irodalom temploma kivülről

Az irodalom temploma udvari nézetből

Friss diplomások
Később elsétáltunk újdonsült barátainkkal, két fiatal házaspárral, a vasútállomásra, hogy megvegyük hálókocsis éjszakai vonatjegyünket Hue-be, ahol Zsuzsival folytatjuk majd utunkat november 3-án, a szervezett út végén. De a jegyeket előre meg kellett váltanunk, mert a jobb helyek gyorsan elkelnek.

Közben meglátogattuk a francia gyarmati időkből visszamaradt Szent József katedrálist, amit a franciák épitettek a 19. század végén a párizsi Notre Dame képére. Ma is miséznek benne naponta többször is, és központi intézménye a kb. 4 milliós vietnámi katolikus nyájnak.

Szent József katedrális Hanoiban
Ezután megkerestük a helyi élelmiszer üzletet, mert már a rizsből elege lett mindannyiunknak, és szendvicseket akartunk ebédelni. Mivel nyugatias típusú eledelt vásároltunk, így többet fizettünk mintha étteremben ebédeltünk volna. A szőlő és az alma például egzotikus gyümölcsöknek számítanak. Az ömlesztett sajtot pedig lelakatolva árulják, mert olyan ritka luxus étek.